Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Klubvin

Klubvin, hele Danmarks Vinhandel – har leveret vinvinreolervinkøleskabe og vintilbehør siden 2005.

Klubvin.dk er en åben vinhandel, så alle kan handle hos Klubvin, der ikke er en lukket klub.

Klubvin.dk overholder den danske lovgivning om salg af alkohol.
Personer under 16 år hverken kan eller må købe alkoholholdige varer - men gerne vintilbehør m.m.
Personer mellem 16-18 år kan købe alkohol, vin mm. op til 16,5%.
Personer under 18 år kan ikke købe whisky, rom eller andre drikke med alkohol over 16,5%.

 

Generelle oplysninger:
Klubvin.dk ApS
Cvr.nr. 36957247
Fiskerengen 12, 3250 Gilleleje
E-mail: info@klubvin.dk
Telefon: 7025 9090


Bestilling af varer:
Bestilling af varer fra klubvin.dk kan kun ske via hjemmesiden www.klubvin.dk - dette gælder også for varer som man selv ønsker at afhente. Varer kan afhentes efter nærmere aftale - mange varer ligger på fjernlager og det er derfor ikke muligt at hente varer hos klubvin.dk uden nærmere aftale.

 

Betaling:

Du kan betale med MobilePay, Dankort, Visa/Dankort, Visa/Electron, Diners, Mastercard, VISA, Danske Netbetaling, Sparxpres og JCB på www.klubvin.dk. Endelig kan du vælge kontant betaling ved afhentning hos klubvin.dk - du bedes stadig bestille varerne via denne hjemmeside.

Vi tager ikke kortgebyrer for betaling med Dankort, Visa/Dankort, Diners kort udstedt i Danmark.

Der opkræves kortgebyr for udenlandske kort (MasterCard, VISA, DINERS m.fl.) jf. disses takster:
- 2,95% af omsætningen på kort udstedt i udlandet (minimum 1,95 kroner pr. transaktion).

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra klubvin.dk. eller er sat klar til afhentning på et af vores udleveringssteder, som oplyses pr. mail eller telefon. (De fleste varer kan afhentes på i vores showroom på Fiskerengen 12, 3250 Gilleleje – men kun efter nærmere aftale).

 

Sikkerhed
Når du handler på klubvin.dk er sikkerheden i top. Alle personlige oplysninger krypteres og kan således ikke misbruges af andre.

 

Klubvin.dk kan også lave fejl
Hvis du modtager en forkert eller en beskadiget vare, refunderer klubvin.dk selvfølgelig forsendelsesomkostninger både for den oprindelige levering og for tilbageleveringen. Såfremt der er en fejl ved varen beder vi dig hurtigst muligt om at
meddele det til os hurtigst muligt.

 

Fragt

Klubvin.dk leverer varer med GLS, Danske Fragtmænd m.fl. Vi bestræber os på at leverer varer så hurtigt som muligt og i de fleste tilfælde sker levering indenfor 1-2 hverdage efter ordren er lagt. For vinskabe og specialbyggede vinreoler kan der være længere leveringstid, typisk 2-3 uger - denne kan normalt oplyses mere præcist ved kontakt til vores kundeservice på telefon 7025 9090 eller via mail på info@klubvin.dk, alt efter omfanget at den ønskede reol.

Klubvin.dk leverer fragtfrit ved køb over DKK 499,00. Levering ved standardvarer (vin, tilbehør og reoler) koster 49,- kr ved levering til privatadresse og 49 kr. ved levering til erhvervsadresse samt GLS pakkeshop.
Det er altid gratis at afhente selv.

 

Vinskabe leveres som standard til fortovskant med fragtmand - men tilkøb af indbæring m.m. kan foretages for de enkelte produkter i købsforløbet.

Levering til ikke brofaste ø'er kan blive pålagt særligt fragtgebyr - kontakt os gerne i hvert enkelt tilfælde før bestilling.

 

Vær opmærksom på at din pakke kan blive leveret til en anden pakkeshop, hvis din valgte pakkeshop ikke har plads til din pakke. 

 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

 

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@klubvin.dk eller ved at ringe 7025 9090 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: vinskabe, samlede vinreoler, vin og andre produkter fremstillet af glas.

 

Vi anbefaler at du sender din returpakke med PostNord eller GLS, da disse leverer til os i dagstimerne, og din pakke vil blive lagt indenfor vores ellers aflåste porte. 

Vælger du en anden forsendelses metode, kan vi ikke garantere for at vi modtager din pakke, da den kan risikere at blive lagt ved offentlig vej.


Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 1.500,00 for vinskabe, mens almindelige småforsendelser koster op til kr. 100,00. Den reelle fragtomkostning vil ikke blive pålagt gebyrer.
Vinskabe der ønskes returneret, skal sendes direkte til producenten/importøren i Danmark eller Sverige, da klubvin.dk ikke selv er lagerførende af disse varer. Kontakt klubvin.dk for at få oplyst adresse samt billigste fragtmulighed

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine individuelle mål eller har fået et tydeligt personligt præg f.eks. vinreoler i specialmål.

 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Klubvin.dk Aps
Fiskerengen 12
3250 Gilleleje

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på adressen:

Klubvin.dk Aps
Fiskerengen 12
3250 Gilleleje

efter forudgående aftale.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Fortrydelsesret i erhvervskøb

For B2B-handel gælder ovenstående vilkår.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Har du reklamation over en vare, bedes du kontakte klubvin.dk enten via mail på: kundeservice@klubvin.dk eller på telefon 7025 9090 før varen sendes retur til ovenstående adresse.

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Klubvin.dk Aps
Fiskerengen 12, 3250 Gilleleje

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

For B2B-handel gælder ovenstående vilkår.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@klubvin.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

Købsgaranti

E-mærket

Når webshoppen er e-mærket, betyder det, at webshoppen har valgt at sikre dig. Ved at være e-mærket har webshoppen nemlig sørget for, at du kan få hjælp fra e-mærkets jurister, hvis du og webshoppen ikke selv kan løse en uenighed. Denne sagsbehandling er både hurtig (30 dage i snit), dækker uanset beløbets størrelse, og så er den gratis.

Hvis det ikke lykkes jer at finde en løsning, og dit tab ikke er dækket andre steder, er du automatisk sikret med op til 10.000 kr. pr. handel. Det gælder i alle de tilfælde, hvor du har købt en fysisk vare, og vi vurderer, at webshoppen ikke har levet op til sine forpligtelser i forhold til e-mærkets retningslinjer.

 

Det kunne f.eks. være situationer, hvor:

  • Dine penge er hævet, men du ikke har modtaget varen inden for 30 dage
  • Du i forbindelse med en berettiget fortrydelse ikke får alle dine penge retur
  • Din reklamation er anerkendt af webshoppen, men du ikke har fået dine penge tilbage
  • Du i forbindelse med en berettiget reklamation ikke har fået dine udgifter til returfragt tilbage
  • Du er pålagt en yderligere udgift, som ikke var medregnet i totalprisen
     

Du er dækket i op til 2 år efter købet

 

Med køberbeskyttelsen kan du få dækket dine økonomiske tab i helt op til 2 år efter, du har modtaget varen. Webshoppen skal bare have været e-mærket, da du købte varen. Du er med andre ord sikret, også selvom webshoppen ikke længere er e-mærket.

Det dækker den økonomiske sikring ikke:

  • Økonomiske tab, som du kan få dækket andre steder - f.eks. via indsigelsesordningen i bankerne
  • Hvis virksomheden bag webshoppen er lukket
  • Produktansvar - dvs. hvis det, du har købt, har skadet en anden genstand
  • Indirekte tab
  • Renter
  • Ikke-økonomiske tab
  • Prisfejlssager
     

Størrelsen på den økonomiske kompensation, vi eventuelt når frem til i behandlingen af din sag, skal forstås som et tilbud til dig.

Hvis du vælger at acceptere vores tilbud, videregiver du dit krav til os. Vi afslutter derefter sagen og udbetaler det aftalte beløb til dig. Det betyder samtidig, at du ikke kan gå videre med sagen til klagenævn eller domstole.

Vælger du at afslå tilbuddet og i stedet gå til et klagenævn eller en domstol med sagen, lukker vi sagen hos os. Herefter kan vi ikke behandle sagen igen.

Sådan gør du:

For at få hjælp skal du oprette din sag senest 60 dage efter, dit krav er blevet afvist af webshoppen. Hvis webshoppen slet ikke har svaret på dine henvendelser regnes de 60 dage fra den dag, du har sendt din seneste henvendelse til webshoppen.

Sagen skal oprettes her, hvor du også kan uploade de relevante dokumenter, vores jurister skal bruge for at kunne behandle din sag.

 

Pricerunner

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb.

Købsgarantien koster intet for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for 60 minutter at registrere dig på deres hjemmeside. Det koster ingenting og tager kun et øjeblik. Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er beskadiget, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver. Købsgarantien erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning. For de endelige brugervilkår og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner.

 

Persondatapolitik

For at man kan bestille og købe varer eller tjenesteydelser hos Klubvin.dk, skal man lade sig registrere med følgende personlige oplysninger: navn, e-mail, telefonnummer og adresse.

Ved deltagelse i konkurrencer og ved tilmelding til nyhedsbreve registreres personlige oplysninger som navn, e-mail, telefonnummer og adresse.

Oplysningerne transmitteres krypteret. Som registreret hos Klubvin.dk ApS har man altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og man har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Klubvin.dk ApS via mail til info@klubvin.dk

Personoplysningerne registreres hos Klubvin.dk ApS og opbevares i op til 5 år, hvorefter oplysningerne slettes, med mindre at der efter denne periode fortsat består et aktivt kundeforhold, hvor det kan være i kundens interesse, at Klubvin.dk ApS har kendskab til og benytter de pågældende oplysninger, eller såfremt at kunden har givet samtykke til at oplysningerne må opbevares længere. Klubvin.dk ApS opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Opbevaring sker hos Klubvin.dk’s hostingpartner. Alle oplysninger er fortrolige og tilhører Klubvin.dk ApS.

Følgende grupper af medarbejdere har adgang til de registrerede oplysninger: Administration og bogholderi. Kundeoplysninger videregives ikke til andre firmaer. Klubvin.dk’s servere og statistiksystemer varetages af Klubvin.dk’s’ IT-leverandører.

Klubvin.dk ApS indsamler oplysninger med det formål at kunne levere de bestilte varer og tjenesteydelser. Klubvin.dk ApS foretager automatiseret behandling af kunde- og købsdata og profilering af kunder med henblik på at kunne målrette tilbud og kommunikation bedst muligt til den enkelte kunde.


Når du bestiller varer i vores butik, registreres de oplysninger, du selv har afgivet (din og evt. modtagers navn og adresse, kommentar, din e-mail adresse og hvilke varer du ønsker leveret) og vi logger dit IP-nummer.
Oplysningerne registreres i vores database. Dit IP-nummer bruges udelukkende i forbindelse med evt. misbrug.
Oplysningerne anvendes til at udføre den bestilling, som du har afgivet. Klubvin.dk har adgang til disse oplysninger.
Oplysningerne fra bestillingerne videregives ikke og vi sender ikke uopfordrede e-mails ud fra disse oplysninger.

Oplysninger om ordrer samt mailadresser deles med tjenesten Trustpilot, som efter den første handel på klubvin.dk sender en opfølgende mail 7 dage efter ordreafgivelse.

Ønsker du at modtage vores nyhedsbrev eller produktnyheder via e-mail, sker dette kun ved aktiv tilmelding. Det er let at framelde sig nyhedsbrevet enten via et link i bunden af hvert nyhedsbrev eller på klubvin.dk

Vores website kræver, at cookies er slået til i din browser, men vi gemmer ingen personlige oplysninger i cookies på din maskine. Oplysningerne opbevares ukrypteret i vores database.
Som registreret bruger har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til os.

 

Dataansvarlig
Klubvin.dk ApS er ansvarlig for alle data der opbevares.

 

Følsomme oplysninger ved online betaling
Ved indtastning af dankort/kreditkort-oplysninger ved online betaling, sker dette altid på en krypteret side, ligesom transmission af data sker krypteret (i henhold til krav fra PBS). Vi har på intet tidspunkt adgang til dine følsomme dankort/kreditkort-oplysninger.

 

Cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.
Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din PC.
Rent teknisk kan "Cookies" deles op i to typer. Den ene type kaldes "sessioncookies" "Sessioncookies" er til for at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på hjemmesiden. "sessioncookies" gemmes ikke på din PC, men forsvinder efter et stykke tid, når du lukker din web-browser.
Der findes en anden type "Cookie" som kaldes "permanent Cookie" og den gemmes som en tekstfil på din PC i ca. en måned. En "permanent Cookie" er med til at vores server kan genkende din PC næste gang du logger ind på vores hjemmeside.
På klubvin.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde: I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen "Funktioner" -> "Internetindstillinger" -> "Slet cookies"

 

Logstatistik
Logstatistik bruges på klubvin.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm. 

 

Kopi af ordrebekræftelse
Som kunde på klubvin.dk kan du altid følge din ordre. Du modtager en faktura fra klubvin.dk når varerne er afsendt/klar til afhentning. Oplysningerne fra bestillingen samt fakturakopi bliver gemt på klubvin.dk, men det er ikke muligt at få tilsendt en kopi af ordrebekræftelsen.

 

Bankoplysninger

Danske Bank
Reg.: 4319
Konto: 0012139446

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Klubvin ApS.

Fiskerengen 12, 3250 Gilleleje

info@klubvin.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28-08-2020